Sokan próbálják elhitetni, hogy elég ismerni a fő grafikai szoftvereket, és máris grafikus leszel. Sok iskola és képzés erre épül. A valóság azonban pont az ellentéte: nem kell profi szoftverkezelőnek lenned ahhoz, hogy jó grafikus legyél.
A „jó szoftverismeret = jó grafikus" mítosz veszélyes leegyszerűsítés, amely figyelmen kívül hagyja a grafikai munka valódi lényegét. A szoftverek csupán eszközök, nem pedig a grafikai tudás egyedüli mutatói.
Egy kiváló grafikus elsősorban kreatív problémamegoldó, aki érti a kommunikáció mélyebb összefüggéseit. A szoftvertudás fontos, de önmagában kevés. Gondoljunk csak arra, hogy a legdrágább ecsetek sem tesznek senkit automatikusan festővé, ahogy a legkorszerűbb konyhai gépek sem varázsolnak senkit mestercukrásszá.
A szoftverek ismerete alapvető, de csak egy eszköz a sok közül. A grafikai tudás valójában komplex képességegyüttes: magában foglalja a vizuális érzékenységet, a kommunikációs stratégiai gondolkodást és a kreativitást.
Alapvetően teljesen rendben van, ha csak alapszinten ismered a szoftvereket, és amikor valamit nem tudsz megoldani, akkor megtanulod:
- kollegád megmutatja,
- rákeresel Google-ben,
- megnézel egy tutorialt,
és attól kezdve már tudni és használni fogod.
Érdekel, megismernéd a többi mítoszt is? (+ videó)
Összegyűjtöttünk 10 mítoszt, amelyeket vagy mások mondanak rólunk, grafikusokról, vagy mi magunk hiszünk. Ha szeretnéd mindet megismerni, iratkozz fel most a hírlevélre.
YELLOW Tipp – Szeress kísérletezni! Szánj időt arra, hogy játssz a szoftverekkel és kipróbáld a különböző funkciókat, fedezd fel, mit lehet velük alkotni. Ez igaz az AI területére is: próbáld ki az eszközöket, és ami működik, azt építsd be a munkafolyamataidba.